vrijdag 28 maart 2014

LOVE TO BLOG | Een interieur zonder een zwarte schaap

Een interieur zonder een zwarte schaap

Dat mijn brein actief word van wooninspiratie is voor jullie waarschijnlijk geen nieuws. Mijn mailbox zit dan ook altijd vol met spam berichten. Ik hoor alle woonaccessoires mijn naam roepen bij het openen van websites en ik krijg constant aanbiedingen van dat ene object waar ik al weken over twijfel (kwestie: ik heb het niet nodig maar ik kan het vast ergens kwijt). Met een moeder die in een elegante keukenstudio werkt en haar eigen bedrijf heeft in het geven van interieuradvies (VitaInterni; reclamepoging!) ontkom ik er ook niet aan: we hebben er een neus voor.

Interieur is veel meer dan een kleurtje op de muren. Het gaat verder dan dat. De woonaccessoires zijn bepalend voor de sfeer in het huis. Als voorbeeld: beeld je een woonkamer in met een industriƫle stijl. Grijze muren, betonnen vloer, stoere woonaccessoires. Materialen als leder, hout en ijzer. Met een knalrode kroonluchter van plastic. De zwarte schaap in het huis. En een zwarte schaap willen we niet. Nu kan ik mij niet voorstellen dat deze zwarte schaap zich in een ander interieur blank zou voelen, maar het gaat om het idee. Interieur gaat gepaard met aanvoelen, aanpassen en het samenstellen van materialen, kleuren en objecten.

De ‘Residence’ en ‘More Than Classic’ zijn mijn favo woonmagazines. Precies mijn smaak. Helaas ook precies datgene dat buiten mijn budget valt. Echter zijn er veel smaakvolle alternatieven te vinden. De grootste interieurdesigners hebben ook hun lowbudgetzusjes. Het is een hele zoektocht, maar als ik iets in mijn hoofd heb, moet ik dat ook precies hebben. De kleursamenstelling, de materialen, het ontwerp. Het moet kloppen. Geen zwarte schapen, maar een kudde met dezelfde kleur. Een huis vol juweeltjes. Daar ga ik voor!


Ik wens jullie een inspirerend weekend toe! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten